INFORMATIE

 

Openingstijden:

Maandag: 10.00 tot 17:30
Dinsdag: 10.00 tot 17:30
Woensdag: 10.00 tot 17:30
Donderdag: 10.00 tot 17:30
Vrijdag: 10.00 tot 17:30
Zaterdag: 10:00 tot 17:00
Zondag: 11.30 tot 17.00

Telefonisch 7 dagen p/w bereikbaar (tijdens openingstijden).

Planning en kantoor bereikbaar van maandag tot vrijdag.

Contactgegevens:

Pianometropool International BV

Patrijsweg 114
2289 EZ Rijswijk

Tel. 070-4159800
Fax 070-3907047

KVK: 71183736
BTW: NL858612756B01 

Keurmerken:

Betaalmethoden:

ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemene Voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk

Deze Algemene Voorwaarden van de Stichting Webshop Keurmerk zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond en NTO in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden voor de Stichting Webshop Keurmerk in werking per 1 juli 2012.

Deze Algemene Voorwaarden zullen worden gebruikt door alle leden van de Stichting Webshop Keurmerk met uitzondering van financiële diensten als bedoeld in de Wet Financieel Toezicht en voor zover deze diensten onder toezicht staan van de Autoriteit Financiële Markten.

ARTIKEL 1 – Definities
ARTIKEL 2 – Identiteit van de ondernemer
ARTIKEL 3 – Toepasselijkheid
ARTIKEL 4 – Het aanbod
ARTIKEL 5 – De overeenkomst
ARTIKEL 6 – Herroepingsrecht
ARTIKEL 7 – Kosten in geval van herroeping
ARTIKEL 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
ARTIKEL 9 – De prijs
ARTIKEL 10 – Conformiteit en Garantie
ARTIKEL 11 – Levering en uitvoering
ARTIKEL 12 – Duurtransacties duur, opzegging en verlenging
ARTIKEL 13 – Betaling
ARTIKEL 14 – Klachtenregeling
ARTIKEL 15 – Geschillen
ARTIKEL 16 – Branchegarantie
ARTIKEL 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
ARTIKEL 18 – Wijziging van de algemene voorwaarden
Stichting Webshop Keurmerk

ARTIKEL 1 – DEFINITIES

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Dag: kalenderdag;
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van de Stichting Webshop Keurmerk en producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een
door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

ARTIKEL 2 – IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER

Naam ondernemer: Pianometropool International BV
Vestigingsadres: Patrijsweg 114
Telefoonnummer: +31(0)70-4159800 (bereikbaar van ma t/m zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur)
E-mailadres: info@pianometropool.nl
KvK-nummer: 71183736
Btw-identificatienummer: NL858612756B01
Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit:
Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
– de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
– de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
– een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.

ARTIKEL 3 – TOEPASSELIJKHEID

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

ARTIKEL 4 – HET AANBOD

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
– de prijs inclusief belastingen;
– de eventuele kosten van aflevering;
– de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen
– daarvoor nodig zijn;
– het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
– de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
– de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de
– ondernemer de prijs garandeert;
– de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het
gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een
andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
– of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke
– wijze deze voor de consument te raadplegen is;
– de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
– de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
– de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
– de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

ARTIKEL 5 – DE OVEREENKOMST

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaardenwaaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatieover garanties en bestaande service na aankoop;
d. de inartikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereistenvoor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
6. Ingeval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

ARTIKEL 6 – HERROEPINGSRECHT

Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Bij levering van diensten:
3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
5: Pianometropool brengt transportkosten in rekening indien gebruik wordt gemaakt van het herroepingsrecht

 

ARTIKEL 7 – KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

ARTIKEL 8 – UITSLUITING HERROEPINGSRECHT

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de
consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.

ARTIKEL 9 – DE PRIJS

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw tarieven.
2. Inafwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument debevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

ARTIKEL 10 – CONFORMITEIT EN GARANTIE

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

ARTIKEL 11 – LEVERING EN UITVOERING

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. Ingeval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

ARTIKEL 12 – DUURTRANSACTIES DUUR, OPZEGGING EN VERLENGING

Opzegging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
– te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
– tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
– altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. Inafwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomsten met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode
Duur
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

ARTIKEL 13 – BETALING

1. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. Ingeval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

ARTIKEL 14 – KLACHTENREGELING

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier van de website van de Stichting Webshop Keurmerk www.keurmerk.info. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.
5. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

ARTIKEL 15 – GESCHILLEN

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde,
zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
4. Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
8. Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Webshop bij uitsluiting bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

ARTIKEL 16 – BRANCHEGARANTIE

1. De Stichting Webshop Keurmerk staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Webshop door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door de Stichting Webshop Keurmerk aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft de Stichting Webshop Keurmerk een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.
2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij de Stichting Webshop Keurmerk en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan de Stichting Webshop Keurmerk. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan de Stichting Webshop Keurmerk, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.

ARTIKEL 17 – AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

ARTIKEL 18 – WIJZIGING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN WEBSHOP KEURMERK

1. De Stichting Webshop Keurmerk zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.
2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

Adres Stichting Webshop Keurmerk:
Willemsparkweg 193, 1071 HA Amsterdam

Laatste aanpassing 1 juli 2012

 

PIANO'S KOPEN BIJ DE No 1. TOETSSPECIALIST VAN NEDERLAND EN BELGIE

 

Piano WSJ (WSJpiano)
Piano WSJ (WSJpiano)
1729145037
Mooie collectie in diverse prijsklassen van bekende en nieuwe merken. Alle ruimte en tijd om uit te proberen.Persoonlijke aandacht en advies. Zelfs een bakje water voor de hond 🐕‍🦺 lief he.Uiteraard speelde ik mijn eigen nummers (van wsjpiano.nl) op verschillende vleugels. Dat was echt kicken.Je weet waar de kracht van je eigen nummers zit, en dan luister je extra scherp naar bepaalde details die op elk instrument weer anders klinken.
C.V.L.
C.V.L.
1719840082
A few weeks ago I purchased a Roland Lx5. What stood out for me was the immaculate service that was offered, before and after sale. All people who work there are knowledgeable and enthusiastic. I had little knowledge on pianos, but this proved to be no problem.I greatly appreciate the flexibility which is offered as they really try to think 'outside of the box' to help you get the best deal possible. For example, in exchange for picking up the piano myself I would get a free bench and headset. This flexibility was proven even further when I was able to switch a unpacked bench for a complete new one without any new 'transactions' of any sort, one phone call was enough.I advice everyone to at least have a look in their shop as their collection of grand pianos is something to see (all pianos can be played by visitors). Overall certainly a great experience!
Al DeG
Al DeG
1719060294
A dealer with expert and professional advice, appropriate to the equipment they are selling, which is (and should be) a long-term investment. Friendly and honest service and zero pushiness. Highly recommended.
Tim Busker
Tim Busker
1715694693
Twee jaar geleden heb ik een mooie Bechstein piano gekocht. Helaas was er thuis een scheurtje ontstaan in het ijzeren frame. Dit is een erg dure reparatie, waarvoor de piano helemaal terug moest naar de Bechstein fabriek in Duitsland. Pianometropool heeft echter geen moment getwijfeld om deze kosten te dekken, en hebben het proces uitstekend geregeld. In deze winkel zijn ze niet alleen vriendelijk als je een piano koopt, maar je kunt ook daarna altijd op ze rekenen! Geweldige service!
D Dummy
D Dummy
1709831715
PianoMetropool heeft ons geheel vrijblijvend en vlekkeloos geholpen met het koppelen van onze iPad aan het Genio silencesysteem via een MIDI interface. Volledig zonder eigen belang heeft Daniel Spies ons geadviseerd langs te komen met onze snoeren en iPad en heeft ons geadviseerd. 1 dag later hadden we het voor iPhone en iPad aan de praat. Daniel Spies en PianoMetropool krijgen wat ons betreft 6 van de 5 sterren 👌👏!!Dennis en Thea uit Breda
Rob de Jong
Rob de Jong
1704023549
Prima advies
Carlos Estrada
Carlos Estrada
1702969441
We bought a digital piano at this store. Great in-store service, competitive price, piano delivered home (1st floor), installed and tested. We are very pleased!
Hushang Ghazizadeh
Hushang Ghazizadeh
1701812916
Goede service en locatie
Esther Verstappen
Esther Verstappen
1701629248
Super service! Pianometropool regelde dat wij nog op tijd voor kerst van onze vleugel mochten genieten. Ook de na-service is steeds top, heel vriendelijk personeel.
Ruud Lems
Ruud Lems
1701276848
Veel elektrische pianos, vooral schitterende Rolands
Rob Dekker
Rob Dekker
1701030746
De piano van onze dochter ging defect naar een aantal jaar, buiten garantie.We hebben contact opgenomen en konden hem direct brengen. Helaas was het twee weken wachten op een nieuw moederbord, toen deze binnen was is hij er direct ingezet en een dag later konden we de piano kosteloos halen. Wat een heerlijke service, klant is en blijft koning, zelfs na de garantieperiode. Top bedrijf, kan ik iedereen aanraden.
Huub Boon
Huub Boon
1699882616
Zaterdag 11 november was Martijn Schok (Boogie Woogie pianist) te gast bij Pianometropool. Genoten van zijn optreden en erg leuk en interessant om de verschillen tussen de diverse piano's uitgelegd te krijgen qua geluid. Was een Top Middag.
Reinie Mäkel- Van Luttikhuizen
Reinie Mäkel- Van Luttikhuizen
1698080570
Wij zijn bijzonder tevreden over het advies wat wij kregen van Daniel in de prachtige winkel van Pianometropool B.V. te Rijswijk (Z-H).Maar ook de aflevering van onze digitale baby-vleugel Roland GP607 PW demo ging precies volgens afspraak en werkelijk heel netjes bezorgd en geïnstalleerd. Kortom, wij durven Pianometropool B.V. te Rijswijk (Z-H) aan een ieder aan te bevelen!
Khashi Nia
Khashi Nia
1697888851
Great customer service
Karim Schomper
Karim Schomper
1695649502
Iets meer dan vier weken geleden in de showroom geweest, omdat ik toch twijfelde om weer een piano aan te schaffen. Ik was al heel snel overtuigd en al snel voor de Roland HP-704 gekozen. De piano speelt prachtig en oogt zeer mooi, dus de keuze was snel gemaakt.Vandaag de digitale piano mogen ontvangen en ben er erg blij mee. De piano is prachtig en kwaliteit zoals ik had verwacht. De piano is thuisgeleverd en vakkundig in elkaar gezet op de gewenste plek. Het instrument ziet er echt geweldig uit.De levertijd was langer dan verwacht en naar mijn gevoel niet goed up-to-date gehouden over de verwachtte levertijd, dit vond ik erg jammer. Ik had gehoopt toen de verwachtte levertijd was verstreken, er contact met mij zou worden opgenomen om te weten waar we aan toe zijn. Je zit toch vol enthousiasme te wachten op een instrument en de teleurstelling van niks horen is dan wel vervelendHet is gelukkig wel heel fijn opgelost en vind het toch 5 sterren waard.
Xiao Yu
Xiao Yu
1695078378
Milan Carvalho
Milan Carvalho
1692648004
Onwijs goede service en snelle levering. Dank Frans en team! Had niet beter gekund! 🤩
Robby Roelandt
Robby Roelandt
1691871070
We hebben 6 maanden vrij intensief gezocht naar een mooie akoestische piano op aanraden van onze dochter haar muziek-leraar. Het is en blijft een investering, maar toch wel een dure aankoop.Piano’s Yamaha U-reeks verliezen nauwelijks aan waarde.Verschillende mooie piano’s gevonden in België via verdelers of 2e hands websites.Piano’s waren wel recenter, maar de prijs was altijd veel duurder of zonder silent system.Particulier heb je natuurlijk niet de service die we nu hebben genoten via pianometropool. Als leek is die service niet onbelangrijk.Veilig transport is iets dat je toch bij een particuliere verkoop ook nog moet organiseren en betalen.We zijn geen kenners. Advies en bevestiging van de muziek-leerkracht was voor ons wel belangrijk.We wisten wel dat een Yamaha U-reeks de betere reeks is.We kwamen steeds terug op de website van pianometropool na een zoektocht.Toch maandelijks of om de 14 dagen even gezien of er ergens eentje te koop stond.Uiteindelijk dan toch overgegaan tot aankoop na een telefoontje met Daniel.We hebben geaarzeld, maar nu zijn we super content.We hebben uiteindelijk gekozen voor een Piano Yamaha U3 volledig A-grade met nieuw silent system dat ze als extra aanboden.Zo'n system is redelijk duur als je dit apart aankoopt.Aan die voorwaarden te zien/lezen op de website en prijs hadden we ze nog niet tegen gekomen.Het leek ons eerst iets te mooi om waar te zijn.Serienummer verteld ons wel dat de piano eerder van de jaren 60 is,maar een piano volledig als nieuw gereviseerd maakt dit niet uit volgens de muziek-leraar.Beslissing op basis van een demonstratie via what’s app filmpje waar een lied op de piano werd gespeeld door Stijn pianist en omdat we er toch enig vertrouwen in hadden op basis van enkele reviews. Alles liep volledig correct zoals telefonisch werd aangegeven door Daniël.Eerst betaling uitgevoerd en binnen een week werd de piano zeer professioneel geleverd.De transporteur kon zelf heel goed piano spelen en heeft de piano ook ter plaatse even getest.We zijn dus niet ter plaatse geweest. Enige nadeel is ter plaatse kan je wel beter vergelijken.Dezelfde piano yamaha u3 b-grade was voor ons ook nog een optie. Er was zelfs nog een smakelijke attentie bij.Het is zo'n mooie klank in huis en nu kan onze dochter volwaardig oefenen.
Deniz Hastan
Deniz Hastan
1687769118
Vertrouwd adres. Ik heb mijn vleugel hier vele jaren terug aangeschaft. Jaren later nog altijd bereid goede service te leveren 👍👍👍
Ernest Frroku
Ernest Frroku
1681696715
Ruud Bergen
Ruud Bergen
1678908411
Prima advies, zeer persoonlijk, veel aandacht en goede prijzen. R.Bergenhenegouwen
Sanijs Vilnis
Sanijs Vilnis
1678651118
Bas Doeksen
Bas Doeksen
1673111213
Wij zijn warm onthaald, en goed geholpen. Wij hebben een prachtige piano gekocht.
Tom Vanbeckevoort
Tom Vanbeckevoort
1663599339
Ik bestelde laast online een Yamaha U3 A revisie, op afstand kreeg ik alle informatie door zelfs de mogelijkheid om het toestel te horen spelen!De bestellig werd telefonisch afgenomen en volledig doorgesproken, op zich denk je niets bijzonder maar later volgde alles netjes zoals afgesproken op papier.Voor de levering liep het extern even wat moeilijker maar wat is het mooie, er wer onmiddellijk gehandeld om mij een concrete leverdatum te geven. I´ werd geveld en vandaag alles nestjes afgehand!Men houdt zich aan zen woord en is klantvriendelijk, ik ben echt verbaast van jullie service!Dank je team pianometropool!
Bita Majidi
Bita Majidi
1659134913
Great service! I got a good explanation from the manager of the piano shop which helped me to buy my first piano. Later I had some problems with my piano which were solved perfectly by customer care. I have no issues anymore and recommend this piano shop to whoever that wants to buy a piano.
Cees Los
Cees Los
1657798039
Goede uitleg en hele vriendelijke mensen! Aanrader!!!
Willeke Van Der Plas
Willeke Van Der Plas
1657199232
Bij Pianometropool kregen wij een goed en enthousiast advies. Afspraken worden zeer goed nagekomen.
Daan Krijnen
Daan Krijnen
1652543810
Onwijs goede service en zeer vakkundig. Meermaals gebeld met vragen over kleinigheidjes, maar altijd direct en duidelijk antwoord. Verder ook zeer tevreden met de piano zelf!+/- Silence systeem werkt ook perfect, alleen nog een mini-verbeter punt voor;Door het silence systeem zat er een dubbele slag in enkele toetsen. De piano-stemmer had dit mij uitgelegd waar dit door kwam en had het ook gelijk opgelost (Had te maken met het silence systeem dat een beetje ruimte overliet bij de hamertjes). Ik heb er dus geen last meer van, maar kan wellicht handig zijn om tijdens de verkoop te melden. Het was namelijk ook gemakkelijk opgelost.Zeker aan te raden!
han dekeizer
han dekeizer
1651748813
Super blij met onze mooie Yamaha piano! In de winkel zijn we heel vriendelijk geholpen en de verkoper nam echt de tijd voor ons, zeker een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een piano.
Otwin Peppinck
Otwin Peppinck
1644241034
Hele mooie digitale piano gekocht met ultieme prijs kwaliteit verhouding. Uitleg vakkundig, vriendelijk, muzikaal en beslist niet opdringerig (dus van duurder is altijd beter) . Maatwerk op basis van mensenkennis en vragen. Klasse. Ik koop mijn piano niet meer elders.
DJ TROJ
DJ TROJ
1633200579
Heerlijke winkel, super geholpen. Ze nemen echt de tijd voor je! Uiteindelijk een mooie piano voor onze dochter gekocht!.. zeker de moeite waard om voor om te rijden.Bedankt Daniel.
Joep Drummen
Joep Drummen
1632915521
Goed, kundig personeel. Prettig geholpen.
Arthur Pronk
Arthur Pronk
1631780921
Men neemt de tijd voor de klant en geeft goed advies. De verkoper weet waar hij over praat en heeft ervaring met piano's.
Tom Kooijman
Tom Kooijman
1628978410
young hui kim (네덜란드치즈)
young hui kim (네덜란드치즈)
1628612848
The man who works here is very nice and explains a lot of information. There are a lot of pianos in there and a lots of brands. It looks small on the outside but trust me it's pretty big! I highly recommend this place!!
Thaam Ben
Thaam Ben
1626441859
Sjon Baum
Sjon Baum
1622358300
Hele goede service. Ik heb hier mijn digitale piano aangeschaft.
Wouter de Ruyter
Wouter de Ruyter
1622181173
Erg goed bereikbaar, genoeg piano's om te bespelen, lekkere koffie, en de meneer kan goed over de piano's vertellen
René Zwezerijnen
René Zwezerijnen
1617300827
Uitstekende service en zeer klantvriendelijk!Als piano-stemmer/techniker was ik onlangs (voor het stemmen van de piano) bij een klant die anderhalf jaar geleden een nieuwe Schiedmayer piano had gekocht bij Pianometropool. Ik trof daar een piano aan, die waarschijnlijk voor een afleveringsbeurt aan de aandacht was ontsnapt; de speelaard liet veel te wensen over. De klant klaagde hierover en vroeg mij het in orde te maken. Aangezien dit veel werk is en veel tijd vergt, kwamen wij overeen dat ik het voor € 200,- zou fiksen en maakten wij een afspraak daarvoor.Onderweg rijdend naar huis bedacht ik mij dat hiervoor de klant eigenlijk niet geheel zou moeten opdraaien. Ik mailde naar de Klantenservice van Pianometropool en beschreef het geval. Ik kreeg direct een vriendelijke mail terug met de vraag of ik de piano voor deze klant prima in orde wilde maken en aan Pianometropool de rekening wilde sturen.Dit is inmiddels gebeurd en nog diezelfde dag heeft Pianometropool mijn factuur betaald. GROTE KLASSE!
Jasper Jackson
Jasper Jackson
1607966508
Michel Boer
Michel Boer
1605983864
Fantastisch geholpen en mooie piano's
×
js_loader